Директна резервация в хотел или през онлайл агент?
Нека си поговорим за разликата между това да направиш директна резервация през сайта на хотела, който сте избрали или да си направиш резервация през някой друг сайт, каквито са Booking, TripAdvisor, Trovago, AirBnB и други подобни сайтове за резервиране на почивки, които ще наричаме с краткото OTA (Online Travel Agency).
И така, каква е разликата?
Когато хората искат да планират почивката си те много често решават да потърсят даден хотел в големите сайтове за резервации (каквито са OTA) и да резервират оттам. Предимството на този начин е, че така се постига голяма сигурност в това, което са решили, а именно, че няма да попаднат на хотели-фантоми и няма да бъдат излъгани. Плащането на резервациите по този начин е сигурно, тъй като тези сайтове залагат цялата си репутация срещу това да осигурят на своите клиенти избраната от тях услуга, а именно почивка. Това, което не е много известно е, че извършването на резервация по този начин оскъпява техния престой допълнително. Това е нещо като застраховка. Но не здравна застраховка, а такава от типа плащаш повече, но си сигурен, че резервацията ти е валидна и ако нещо непредвидено се случи ще можете да се обърнете към OTA сайта и да потърсите някакво съдействие. Дали обаче тази застраховка винаги си заслужава?
Краткият отговор е и Да и Не. Заслужава си, когато търсите хотел който е съвсем нов на пазара и няма много отзиви в интернет пространството за да се ориентирате дали наистина съществува и дали условията, които предлагат са коректно описани. Дали цените са крайни, дали начинът на плащане е сигурен и дали ако се служи нещо непредвидено ще бъдете навременно компенсирани.
В другия случай, когато попаднете на хотел, който има история, който има достатъчно много отзиви и който може лесно да бъде проверен, то тогава не се колебайте да потърсите директно контакт с хората, които са ангажирани с правенето на резервации там. Едно от най-големите предимства на директните резервации е, че така се спестяват много пари. Други предимства са, че хотелите предлагат на техните директни гости всякакви допълнителни намаления за лоялни клиенти, нещо, което е по-трудно за предлагане на гости, които са резервирали през друг сайт.
Не е тайна, че резервирането на хотел през OTA канал е свързано с плащане на комисионни. Тази комисионна трябва да покрие разходите на собствниците на OTA сайтове за създаването им и те са основния източник на приходи за тях. Например, ако даден хотел иска да бъде показан в OTA сайт и хората да могат да правят резервации оттам, то собственикът на OTA сайта изисква от хотела да се плаща комисионна върху всяка резервация като размерът на тази комисионна е различен, но най-често е в размер между 15% и 20% от стойността на цялата резервация. В такива случаи най-честите действия на хотела са да завиши подаваната цена към OTA сайта също с 15% или 20% за да си възстанови комисионната. Проблемът е, че това посредничество ненужно оскъпява цялата услуга, а оскъпяването се поема от крайния гост. Това изкривява пазара и вкарва в цените на нощувките комисионната.
Например, решавате да потърсите хотел в Кранево за почивката си в България. Отваряте сайта на хотела и виждате, че една нощувка струва 100 лв. за двойна стая. Вие искате да резервирате 5 нощувки или общо 500 лв.(5×100 = 500 лв.). По някаква причина, обаче, се ориентирате към OTA сайт, където нейната цена ще скочи на 575 лв. (5×115 = 575 лв) или с 15% по-скъпо. Ще получите ли нещо повече за тези допълнителни 75 лв.? Не! Ще получите същата услуга, както ако се бяхте обадили в хотела и си бяхте резервирали почивката директно оттам, но ще да заплатите 75 лв. по-малко, пари които можете да спестите или изхарчите за допълнителни неща през вашата ваканция. Така че винаги търсете първо хотела и след като сравните цените и условията и разполагате с цялата необходима инфирмация можете да вземете най-информирано решение.
Надяваме се статията ни да ви е била полезна при избора начин на резервиране на хотел.
Palma Beach Kranevo, Bulgaria 🙂